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ARでObiFulidの衝突 - kawarazaki - 21-12-2020 こんにちは。現在、AR Foundationを使用してIpadでARアプリを開発しています。このアプリは、スペースをスキャンしてメッシュを生成できます。 私がやろうとしているのは、メッシュを生成し、メッシュと衝突するOBI流体を使用してインクを発射することです。 現在、iPadでアプリを起動すると、最初に生成されたメッシュで衝突が発生します。ただし、衝突はで機能しません 2番目に生成されたメッシュ。 この問題の解決策はありますか?解決策がありましたら、解決方法を教えていただければ幸いです。 私が使用しているUnityのバージョンは2019.4です。 RE: ARでObiFulidの衝突 - josemendez - 21-12-2020 (21-12-2020, 04:22 AM)kawarazaki Wrote: こんにちは。現在、AR Foundationを使用してIpadでARアプリを開発しています。このアプリは、スペースをスキャンしてメッシュを生成できます。 Hi there, Could you share the code you're using for generating the mesh and its corresponding collider? thanks! RE: ARでObiFulidの衝突 - kawarazaki - 21-12-2020 (21-12-2020, 08:46 AM)josemendez Wrote: Hi there, Thank you for your reply. For the generating of the mesh, I am currently using the AR Mesh manager of AR foundation provided by Unity. And as for the colliders, I am using MeshCollider. RE: ARでObiFulidの衝突 - josemendez - 21-12-2020 (21-12-2020, 08:59 AM)kawarazaki Wrote: Thank you for your reply. For the generating of the mesh, I am currently using the AR Mesh manager of AR foundation provided by Unity. And as for the colliders, I am using MeshCollider. Hi there, I'd assume that, but how are you assigning the input mesh to the MeshCollider? Also, does it have a pre-existing ObiCollider component or are you adding it at runtime? RE: ARでObiFulidの衝突 - kawarazaki - 21-12-2020 (21-12-2020, 09:04 AM)josemendez Wrote: Hi there,Hi, Thank you for your response. I apologize for the lack of information. To make it easiser to explain, I will add a URL with images. https://drive.google.com/file/d/1lgfRgX5s5l9vJ3ultH1jYieJjduo2c_z/view?usp=sharing The URL above is the image for the AR mesh manager component. I input the Meshprefab of the AR mesh manager in the prefab. https://drive.google.com/file/d/1s7gSXrpeJByeUjuV4bGUovYP0yvn1QLQ/view?usp=sharing The URL above is the Prefab image. This is where I input the Meshcollider and ObiCollider When the app is started, the ARmesh manager generates the mesh. If you need any information, just feel free to ask. RE: ARでObiFulidの衝突 - kawarazaki - 08-01-2021 こんにちは! 現在発生しているARオブジェクトのバウンスの問題についてフォローアップをリクエストしたいだけです。 ARによって検出されたメッシュの衝突に進展はありましたか? また、ARで生成されたメッシュは帯でサポートされていませんか? ありがとうございました。 RE: ARでObiFulidの衝突 - josemendez - 08-01-2021 (08-01-2021, 05:10 AM)kawarazaki Wrote: こんにちは! Hi, In the above images I see the "mesh" field of the MeshCollider is null. You state that the mesh is generated by the ARMeshManager, but it only takes a MeshFilter as input. It's unclear to me if you're actually assigning a mesh to the MeshCollider at runtime. You need to assign the mesh you generate to the MeshCollider's mesh property. |