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ARでObiFulidの衝突 - kawarazaki - 21-12-2020

こんにちは。現在、AR Foundationを使用してIpadでARアプリを開発しています。このアプリは、スペースをスキャンしてメッシュを生成できます。
私がやろうとしているのは、メッシュを生成し、メッシュと衝突するOBI流体を使用してインクを発射することです。
現在、iPadでアプリを起動すると、最初に生成されたメッシュで衝突が発生します。ただし、衝突はで機能しません
2番目に生成されたメッシュ。
この問題の解決策はありますか?解決策がありましたら、解決方法を教えていただければ幸いです。

私が使用しているUnityのバージョンは2019.4です。


RE: ARでObiFulidの衝突 - josemendez - 21-12-2020

(21-12-2020, 04:22 AM)kawarazaki Wrote: こんにちは。現在、AR Foundationを使用してIpadでARアプリを開発しています。このアプリは、スペースをスキャンしてメッシュを生成できます。
私がやろうとしているのは、メッシュを生成し、メッシュと衝突するOBI流体を使用してインクを発射することです。
現在、iPadでアプリを起動すると、最初に生成されたメッシュで衝突が発生します。ただし、衝突はで機能しません
2番目に生成されたメッシュ。
この問題の解決策はありますか?解決策がありましたら、解決方法を教えていただければ幸いです。

私が使用しているUnityのバージョンは2019.4です。

Hi there,

Could you share the code you're using for generating the mesh and its corresponding collider? thanks!


RE: ARでObiFulidの衝突 - kawarazaki - 21-12-2020

(21-12-2020, 08:46 AM)josemendez Wrote: Hi there,

Could you share the code you're using for generating the mesh and its corresponding collider? thanks!

Thank you for your reply. For the generating of the mesh, I am currently using the AR Mesh manager of AR foundation provided by Unity. And as for the colliders, I am using MeshCollider.


RE: ARでObiFulidの衝突 - josemendez - 21-12-2020

(21-12-2020, 08:59 AM)kawarazaki Wrote: Thank you for your reply. For the generating of the mesh, I am currently using the AR Mesh manager of AR foundation provided by Unity. And as for the colliders, I am using MeshCollider.

Hi there,

I'd assume that, but how are you assigning the input mesh to the MeshCollider? Also, does it have a pre-existing ObiCollider component or are you adding it at runtime?


RE: ARでObiFulidの衝突 - kawarazaki - 21-12-2020

(21-12-2020, 09:04 AM)josemendez Wrote: Hi there,

I'd assume that, but how are you assigning the input mesh to the MeshCollider? Also, does it have a pre-existing ObiCollider component or are you adding it at runtime?
Hi, Thank you for your response.
I apologize for the lack of information.
To make it easiser to explain, I will add a URL with images.
https://drive.google.com/file/d/1lgfRgX5s5l9vJ3ultH1jYieJjduo2c_z/view?usp=sharing
The URL above is the image for the AR mesh manager component.
I input the Meshprefab of the AR mesh manager in the prefab.
https://drive.google.com/file/d/1s7gSXrpeJByeUjuV4bGUovYP0yvn1QLQ/view?usp=sharing
The URL above is the Prefab image. This is where I input the Meshcollider and ObiCollider

When the app is started, the ARmesh manager generates the mesh.

If you need any information, just feel free to ask.


RE: ARでObiFulidの衝突 - kawarazaki - 08-01-2021

こんにちは!
現在発生しているARオブジェクトのバウンスの問題についてフォローアップをリクエストしたいだけです。
ARによって検出されたメッシュの衝突に進展はありましたか?
また、ARで生成されたメッシュは帯でサポートされていませんか?

ありがとうございました。


RE: ARでObiFulidの衝突 - josemendez - 08-01-2021

(08-01-2021, 05:10 AM)kawarazaki Wrote: こんにちは!
現在発生しているARオブジェクトのバウンスの問題についてフォローアップをリクエストしたいだけです。
ARによって検出されたメッシュの衝突に進展はありましたか?
また、ARで生成されたメッシュは帯でサポートされていませんか?

ありがとうございました。

Hi,

In the above images I see the "mesh" field of the MeshCollider is null. You state that the mesh is generated by the ARMeshManager, but it only takes a MeshFilter as input. It's unclear to me if you're actually assigning a mesh to the MeshCollider at runtime.

You need to assign the mesh you generate to the MeshCollider's mesh property.